تسمه سوله سازی

مقالات

تسمه مخصوص سوله سازی چیست؟

تسمه یکی از کاربردی‌ترین قطعات فلزی است که در ساخت سوله از آن استفاده می‌شود. سوله‌ها معمولا سقف‌های بلند و فضای داخلی بزرگی دارند. تقریبا تمامی بخش‌های اصلی و اسکلت سوله از انواع آهن آلات ساخته می‌شود تا مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم فرآیند ساخت انجام شود. در ساخت بخش‌های مختلف سوله از جمله سقف و دیوارها از انواع آهن آلات کمک می‌گیرند تا مقاومت بنا افزایش یابد. تسمه مخصوص سوله سازی به تسمه‌هایی گفته می‌شود که حداقل ۱۵ سانتی‌متر عرض و صخامت بالا دارند. کیفیت بالای ساخت هم، از دیگر ویژگی‌هایی است که در تولید تسمه مخصوص برای سوله‌سازی، به آن توجه می‌شود.

 

تسمه مخصوص سوله سازی |سپاهان فولاد اسپادان

مهم‌ترین ویژگی‌های تسمه مخصوص سوله سازی

تسمه سوله‌سازی به قطعات فلزی با برش‌های مستطیلی گفته می‌شود که ظاهر باریک و بلندی داشته و اختلاف زیاد طول و عرض از جمله ویژگی‌های اصلی آن است. تسمه‌های فولادی جز کاربردی‌ترین تسمه‌های موجود در بازار است که در ساخت انواع سوله از آن استفاده می‌کنند. مقاومت در برابر فشار، ضربه و وزن بارهای سنگین از جمله ویژگی‌های اصلی است که در فرآیند ساخت تسمه مخصوص سوله سازی به آن‌ها توجه می‌شود. علاوه بر این مهم است که تسمه‌ها با توجه به ابعاد سوله و نیازهای سازه‌ای خریداری شوند. از دیگر ویژگی‌هایی مهم تسمه مخصوص ساخت سوله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مقاومت بالا در برابر فشار و عوامل محیطی

تسمه‌های مصرفی در سوله‌سازی باید از جنس موادی همچون فولاد یا آلیاژهای دیگر فلزات باشند، زیرا این مواد مقاومت فشاری و ضربه‌ای بهتری در مقایسه با متریال دیگر دارند. انتخاب جنس تسمه برای ساخت سوله وابسته به عوامل مختلفی از جمله نوع استفاده، شرایط اقلیمی، بودجه و نیازهای سازه است. معمولا تسمه‌ مخصوص سوله سازی، با رنگ پوشش داده می‌شود تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم شده و در طولانی مدت کمتر دچار فرسایش ‌شوند.

• ضخامت تسمه

به‌طور کلی تسمه‌ مخصوص سوله سازی باید در برابر فشار، زلزله و سایر عوامل محیطی مقاومت خوبی داشته باشند. تسمه‌هایی با ضخامت ۸ تا ۳۰ میلی‌متر برای ساخت سوله گزینه مناسبی محسوب می‌شوند، این نوع تسمه‌ها به‌دلیل ضخامت بالا به‌خوبی قادر به تحمل وزن بارهای سنگین و فعالیت‌های صنعتی در سوله است.

• عرض تسمه

تسمه‌های با عرض بین ۱۵ تا ۴۰ سانتی‌متر جز کاربردی‌ترین سایزهای تسمه برای سوله‌سازی است. انتخاب عرض مناسب تسمه باید براساس ابعاد و نوع فعالیت سوله انجام شود، کمک گرفتن از مهندسان عمران یا افرادی که تجربه ساخت سوله را داشته‌اند در زمان انتخاب تسمه مخصوص سوله سازی مفید خواهد بود.

• کیفیت ساخت

جنس تسمه‌ها، فولاد ST37 می باشد.تسمه‌ها باید با استانداردهای مرتبط با ساخت و ساز همچون استانداردهای ASTM یا DIN تولید شوند تا در برابر شرایط سخت محیطی و نیازهای صنعتی مقاومت کافی داشته باشند. در انتخاب تسمه مخصوص سوله سازی باید به عواملی از قبیل هزینه، شرایط نگهداری و عمر مفید تسمه‌ها هم توجه شود.

 

روش انتخاب تسمه مخصوص سوله سازی

سوله در واقع یک نوع ساختمان صنعتی و بزرگ است که عموما برای انجام فعالیت‌های صنعتی، نگهداری از مواد مختلف در ابعاد وسیع یا سایر موارد از آن استفاده می‌شود. تسمه‌های فولادی برای ساخت انواع سوله‌های صنعتی، انبارها، پارکینگ‌ها و سازه‌های دیگری مناسب است که نیاز به مقاومت باربری و پایداری دارند. معمولا از تسمه مخصوص سوله سازی در ساخت بخشی از دیوار و سقف سازه استفاده می‌شود.

• اندازه و ابعاد سوله:

برای ساخت سوله‌های بزرگ و با ستون‌های بلند، خرید تسمه‌های فولادی با قدرت باربری بالا و مقاومت مناسب در برابر فشار و کشش توصیه می‌شود تا در طولانی مدت مقاومت سازه دچار افت نشود.

• نوع فعالیت در سوله:

قبل از انتخاب تسمه مخصوص سوله سازی باید نوع فعالیت سوله و محل نصب تسمه مشخص شود. اگر سوله برای استفاده در صنایع سنگین و بارگیری همچون صنایع فولاد، حمل و نقل یا ذخیره‌سازی مواد سنگین طراحی شده باشد، انتخاب تسمه‌های فولادی با قدرت ضخامت بیشتر و مقاومت بالا در برابر فشار بهتر از تسمه‌های با ضخامت کم است.

• شرایط اقلیمی:

در مناطقی با شرایط اقلیمی خاص همچون شمال ایران که بارندگی شدید در اغلب روزهای سال وجود دارد. تسمه‌های فولادی با روکش گالوانیزه یا آلومینیومی که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارند، بهترین انتخاب برای سوله‌سازی محسوب می‌شود.

• بودجه:

مشخص کردن بودجه برای ساخت سوله جز عوامل تاثیرگذار در انتخاب انواع تسمه است. تسمه‌های فولادی با کیفیت بالا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما از لحاظ عمر مفید و کیفیت ساختار، سرمایه‌گذاری در آنها معقول‌تر است.

 

برای خرید تسمه مخصوص سوله‌سازی می‌توانید به فروشگاه‌های عرضه مصالح ساختمانی، آهن فروشی‌ها و دفاتر فروش کارخانه‌های فولاد در سرتاسر کشور مراجعه کنید. سپاهان فولاد اسپادان

از کجا تسمه مخصوص سوله سازی بخریم؟

برای خرید تسمه مخصوص سوله‌سازی می‌توانید به فروشگاه‌های عرضه مصالح ساختمانی، آهن فروشی‌ها و دفاتر فروش کارخانه‌های فولاد در سرتاسر کشور مراجعه کنید. در شهر اصفهان، شرکت سپاهان فولاد اسپادان، جز مراکز اصلی فروش انواع تسمه‌های مخصوص سوله‌سازی است که مشتریان می‌توانند از شهرهای مختلف ایران برای خرید به این مرکز عرضه عمده تسمه مراجعه کنند. حتما قبل از خرید کیفیت و استاندارد محصول، قیمت و خدمات فروشگاه را بررسی کنید تا در صورت بروزهرگونه مشکل بتوانید پیگیری لازم را پس از خرید هم انجام دهید.

سخن پایانی

برای انتخاب تسمه مخصوص سوله سازی ابتدا باید نیازها و شرایط ساختاری سوله را به‌صورت دقیق بررسی کنید. متراژ و نوع کاربری، شرایط اقلیمی منطقه و بودجه برای ساخت سوله از جمله اصلی‌ترین مواردی است که قبل از انتخاب و تهیه انواع تسمه برای سوله‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد. خرید تسمه‌های با روکش گالوانیزه یا آلومینیومی به‌دلیل مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی معمولا برای ساخت سوله طرفداران بیشتری دارد. در نهایت دریافت مشاوره از کارشناسان متخصص و مطالعه دقیق نیازهای ساختاری سوله می‌تواند به انتخاب بهتری در خرید انواع تسمه برای سوله‌سازی منجر شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید